5 powodów, aby jeść więcej orzechów

Reklama

Orzechy są nadal nieco niedocenianym źródłem wielu cennych składników odżywczych w naszej diecie. Chcesz przekonać się, dlaczego są takie cenne? Czytaj dalej!

nuts

1. Zmniejszają ryzyko zachorowania na raka piersi

Najnowsze badania dowodzą, że porcja 28 orzechów włoskich dostarcza kwasów tłuszczowych, antyoksydantów i fitosteroli, które zmniejszają prawdopodobieństwo zachorowania na nowotwór piersi.

walnuts

2. Zmniejszają ryzyko cukrzycy

Kobiety, które spożywały porcję 30 g orzechów pięć razy w tygodniu zmniejszyły ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II o 30% w porównaniu do pań, które nie jadły orzechów wcale. Jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w orzechach poprawiają wrażliwość na insulinę.

mixed nuts

3. Są doskonałym źródłem antyoksydantów

Badania na Uniwersytecie Bostońskim wykazały, że duża garść migdałów każdego dnia pomaga obniżyć poziom cholesterolu, obniża także poziom dwóch wskaźników stresu oksydacyjnego organizmu, który związany jest z dużym poziomem wolnych rodników i niskim poziomem antyoksydantów.

almonds

4. Wpływają pozytywnie na pęcherz

Wysoka zawartość selenu w orzechach pomaga walczyć z nowotworem pęcherza moczowego. Już jeden orzech brazylijski dostarcza dzienne zapotrzebowanie tego pierwiastka.

brazil nuts

5. Są dobre dla twojego serca

Orzechy są bogate w fitosterole, substancje roślinne, które pozytywnie wpływają na zdrowie ludzi. Najbogatsze w nie są pistacje, dzięki czemu poprawiają pracę serca i zmniejszają ryzyko zawału mięśnia sercowego.

pistachios

Źródło i zdjęcia: www.besthealthmag.ca/best-eats/nutrition/5-reasons-to-eat-more-nuts