5 powodów, aby nie suplementować witamin

Reklama

Ponad 25% dorosłych osób korzystało z witaminowych suplementów w ciągu ostatniego roku. Przemysł farmaceutyczny zarabia na suplementach diety ogromne pieniądze. Czy są one jednak remedium na całe zło i czy rzeczywiście powinniśmy tak ochoczo łykać witaminy w tabletkach? Oto dowody, że sztuczna suplementacja nie zawsze wychodzi na zdrowie:

Using multi-vitamins and vitamins may increase likelhood of disease

1. Nie zawsze zmniejszają prawdopodobieństwo choroby – liczne badania przeprowadzone na dużą skalę w ostatnich latach wykazały, że suplementacja witaminami nie zmniejsza prawdopodobieństwa wystąpienia wielu chorób.

Vitamin supplements can in some cases be deadly to certain populations.

2. Stosowanie preparatów multiwitaminowych i suplementów witamin może zwiększać ryzyko wystąpienia niektórych chorób – to również wynika z ostatnich badań naukowych. Preparaty te powiązane mogą być m.in. z nowotworem prostaty, z problemami z sercem czy chorobami nerek.

vitamins may disrupt benefits of exercis

3. Mogą hamować korzyści płynące z aktywności fizycznej – szacuje się, że ponad 90% sportowców przyjmuje różne suplementy diety. Okazuje się jednak, że mogą one hamować m.in. redukcję poziomu insuliny wynikającą z ćwiczeń fizycznych.

vegetables and fruit do not have less vitamins

4. Dzisiejsze warzywa i owoce nie są mniej bogate w witaminy niż kiedyś, nie trzeba więc ich dodatkowo suplementować – teoria głosząca wyjałowienie gleby, a co za tym idzie warzyw i owoców z witamin jest nieprawdziwa.

Vegans are usually advised to use vitamin B12 supplements, but there are other natural sources.

5. Suplementy nie są potrzebne, aby zapobiec niedoborom witamin – do tego wystarczą witaminy i mikroelementy pobierane wraz z pożywieniem przy zachowaniu zdrowej diety.

Źródło i zdjęcia: www.naturallyintense.net/blog/diet/nutrition/5-reasons-why-you-dont-need-vitamin-supplements