Banany – niedoceniane źródło zdrowia

Reklama

Banany są niezwykle odżywcze i smaczne. Zawierają niezbędne składniki mineralne, wpływają pozytywnie na trawienie, serce oraz wspomagają odchudzanie. Jednocześnie są też bardzo wygodną przekąską, którą łatwo kupić i zabrać ze sobą do szkoły czy pracy. Oto 7 potwierdzonych klinicznie zalet bananów:

1. Są doskonałym źródłem składników mineralnych – banany są bogate w błonnik, antyoksydanty, potas, witaminę C, B6, magnez czy mangan. Zawierają też dużą dawkę węglowodanów.

Whole and Sliced Bananas on Board

2. Pomagają utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi – banany zawierają skrobię oraz pektyny, które obniżają poziom cukru we krwi po posiłku oraz obniżają apetyt poprzez spowolnienie opróżniania żołądka.

Znalezione obrazy dla zapytania banana

Bodyscience.au

3. Poprawiają trawienie – dzięki wysokiej zawartości błonnika wpływają pozytywnie na pracę jelit i wspomagają trawienie składników odżywczych.

Znalezione obrazy dla zapytania banana different

Localfoods.about.com

4. Wspomagają pracę serca – dzięki wysokiej zawartości potasu poprawiają pracę serca i zapobiegają chorobom układu krążenia.

Znalezione obrazy dla zapytania banana unripe livestrong.com

5. Zawierają dużą ilość antyoksydantów – te z kolei zmniejszają ryzyko zawału mięśnia sercowego i chorób neurodegeneracyjnych.

Znalezione obrazy dla zapytania banana unripe

Onegreenplanet.org

6. Wypełniają twój żołądek – banany są bardzo syte i na długo uciszają uczucie głodu.

Znalezione obrazy dla zapytania banana eating

Newhealthadvisor.com

7. Są wygodne – można je dodawać do wielu produktów, takich jak owsianka, jogurt, płatki śniadaniowe, sałatka owocowa. Można je też wygodnie zabrać ze sobą do szkoły lub pracy i spożyć jako samodzielną przekąskę.

Man in Suit Holding a Banana

authoritynutrition.com

Źródło: authoritynutrition.com/11-proven-benefits-of-bananas