Co powinno zawierać zdrowe śniadanie?

Reklama


breakfast

 

O tym, że śniadanie to zdecydowanie najważniejszy posiłek wiedzą niemal wszyscy. Z drugiej strony, wielu ludzi nie jest w stanie wstać na tyle wcześnie, by znaleźć czas na jego przygotowanie. Jeżeli jesteśmy jednak pozytywnym wyjątkiem i chcemy żyć zdrowo, to musimy wiedzieć czym tak naprawdę jest zdrowy pierwszy posiłek dnia.

Aby więc przygotować zdrowe śniadanie należy:

  • Zdrowy tłuszcz – awokado czy masło orzechowe to doskonałe źródło tłuszczów, które zapewniają odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych, przeciwutleniaczy. Dodatkowo też zapewniają uczucie sytości.
  • Białko – podstawa zdrowej diety. Białko to budulec komórek, a bez jego spożycia będziemy zmęczeni i szybko poczujemy głód. Na śniadanie można zjeść więc np. jajko na miękko.
  • Błonnik – Warzywa, owoce czy siemię lniane to doskonałe źródło błonnika. Należy jednak pamiętać o rozsądnym jego dawkowaniu, ponieważ zarówno jego za mała, jak i za duża ilość mogą mieć przykry wpływ na układ pokarmowy.

Należy również pamiętać o:

  • Indeksie glikemicznym – warto korzystać z kalkulatorów glikemicznych. Śniadanie o niskiej wartości indeksu glikemicznego, ma rewelacyjny stan na zdrowie i wygląd skóry, włosów oraz paznokci.
  • Różnorodności – zbilansowana i zdrowa dieta to także smaczne jedzenie. Szczególnie poranne posiłki powinny być urozmaicane. W innym przypadku szybko mogą zacząć się problemy z trzymaniem diety.