Co się stanie, gdy rzucisz kawę?

Reklama

Kofeina to taka specyficzna mieszanka – jednocześnie dobra i zła dla naszego organizmu. Często słyszy się, że dobrze jest odstawić kawę i inne źródła kofeiny, lecz ten medal ma dwie strony. Oto kilka konsekwencji, z którymi musisz liczyć się po odstawieniu kawy:

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_69637735.jpg?itok=BzbT4mBk

1. Będziesz się czuł fatalnie (przez jakiś czas) – jeśli kiedykolwiek zdarzyło ci się nie pić kawy przez dzień lub dwa, to wiesz jak się czułeś. Ból głowy, wahania nastroju, ciągłe zmęczenie. Przy ostatecznym rzucaniu kawy też tak będzie, przez 7-10 dni, dobrze jest więc przygotować na to rodzinę i najbliższych. Możesz też spróbować ograniczać spożycie kawy stopniowo, aby szok dla organizmu nie był zbyt duży.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_191441060.jpg?itok=hFmflE18

2. Stracisz na wadze… – kawa zawiera, wbrew pozorom, całkiem sporo kalorii. Jeśli do tego jeszcze ją słodzisz lub używasz śmietanki – robi się z tego bomba kaloryczna.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_249974011.jpg?itok=s1P0_8Ld

3. …albo przytyjesz – jednocześnie kawa mocno hamuje apetyt. Po jej odstawieniu będziesz więc częściej czuć głód i jeśli dasz się skusić i zaczniesz niepohamowanie zajadać swój apetyt bardzo możliwe, że przytyjesz.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_292934828.jpg?itok=-6_-4oWO

4. Będziesz spał lepiej i miał więcej energii – kawa wypita krócej niż 6 godzin przed snem zaburza go, wstajesz niewyspany, zmęczony i sięgasz po kolejną porcję kofeiny. Po okresie odstawienia poczujesz znaczną różnicę w jakości swojego snu i samopoczucia.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_284569829.jpg?itok=pcq9R8RT

5. Poczujesz się spokojniejszy – kofeina jest stymulantem, który mocno daje się we znaki twojemu systemowi nerwowemu i podnosi ciśnienie krwi. Po jej rzuceniu będziesz mniej zestresowany i mniej lękliwy.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_243365101_1.jpg?itok=n9ztUK7-

6. Zmaleje efektywność twoich ćwiczeń – niestety, po odstawieniu kofeiny intensywność i efektywność ćwiczeń fizycznych może się zmniejszyć.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_74941042.jpg?itok=7rJKWI5f

7. Pozytywnie zadziałasz na układ trawienny – kawa to przyspieszacz działania w przewodzie pokarmowym, głównie ze względu na to, że jest mocno kwasowa. W dzisiejszej diecie ludzi jest zdecydowanie zbyt wiele produktów zakwaszających organizm, dlatego odstawienie kawy będzie zbawienne dla twoich jelit.

http://www.womenshealthmag.com/sites/womenshealthmag.com/files/styles/slideshow-desktop/public/images/shutterstock_298513346.jpg?itok=Bfw9xcDL

8. Stracisz źródło antyoksydantów – kawa dostarcza ich całkiem sporo, lecz lukę powstałą po jej odstawieniu spokojnie możesz wypełnić innymi, zdrowszymi produktami, takimi jak zielona herbata, warzywa czy owoce.

Źródło i zdjęcia: www.womenshealthmag.com/food/when-you-stop-drinking-caffeine