Co ugasi nasze pragnienie w upalne dni?

Reklama


water

Latem temperatury rosną, a wraz z nimi rośnie nasze pragnienie. Nawodnienie naszego organizmu jest niezwykle ważne. Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje co najmniej 1,5 litra płynów. Latem powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, co pijemy, gdyż wypicie 250 ml kawy nigdy nie nawodni organizmu tak, jak 250 ml wody. Co należy pić w upalne dni? Poniżej przedstawiam kilka propozycji.

1. Woda

Jest to podstawowy płyn w naszej diecie. Dostępne w sklepach wody występują w kilku rodzajach:

  • woda mineralna – zawiera składniki mineralne, które przyczyniają się do dobrego funkcjonowania naszego organizmu,
  • woda źródlana – jest mniej zmineralizowana od wód mineralnych; często jest alternatywą wód wodociągowych,
  • wody lecznicze – zalecane przez lekarzy w niektórych dolegliwościach i chorobach.

2. Owoce w różnej postaci

Owoce składają się w 80-90% z wody, dlatego jedząc je zmniejszamy pragnienie. Możemy je także pokroić i wrzucić do szklanki wody, aby zmieniła ona smak na bardziej orzeźwiający. Koktajle z owoców są bardzo orzeźwiające. Warto wycisnąć pomarańcz i wypić świeży sok lub zmiksować ulubione owoce np. arbuz, truskawki, brzoskwinie i dodać do nich kostki lodu.

3. Koktajle z warzyw

Aby nie dostarczać organizmowi cukrów, możemy przyrządzić koktajle z warzyw. Idealnym koktajlem na upały jest się zmiksowany lub wyciśnięty sok z ogórka i melona. Innym pomysłem jest wypicie soku z pomidorów.

4. Napoje izotoniczne

W czasie upałów tracimy potrzebne elektrolity. Dobrym sposobem na wyrównanie poziomu wody i elektrolitów w organizmie będzie wypicie napojów izotonicznych.