Jak medytacja wpływa na stan umysłu i zdrowie?

Reklama


meditation

Nie od dziś wiadomo, że medytacja to jeden ze sposób na uspokojenie myśli i wyciszenie organizmu. Dzięki niej można szybko i skutecznie zniwelować stres, lęki, czy bezsenność. Jak medytować, by robić to dobrze i czerpać z tego same korzyści zdrowotne? Jak medytowanie wpływa na stan emocji? Czy medytacja jest bezpieczna?

Jak medytować, by robić to dobrze?

Kluczem do prawidłowego wykonywania medytacji jest przede wszystkim postawa ciała i miejsce, w które udajemy się po wyciszenie skołatanych myśli i rozluźnienie napiętych mięśni. Powinno to być zaciszne i dobrze wywietrzone pomieszczenie, w którym nie ma żadnych rozpraszających przedmiotów, na przykład włączonego telewizora, radia, czy dzwoniącego telefonu. Podczas medytacji należy zachować prostą postawę ciała i zadbać o wyregulowanie oddechu.

Jak medytacja wpływa na emocje?

Medytacja przede wszystkim koi, wycisza umysł, pozwala zwalczyć stres oraz rozluźnić wszystkie spięte mięśnie. Dzięki niej jesteśmy spokojniejsi, mniej się denerwujemy i lepiej oddychamy, co z kolei wpływa na zdrowie organizmu. Medytacja pozwala również ćwiczyć uważność i jest szczególnie zalecana osobom cierpiącym na depresję, czy przewlekłe stany lękowe.

Czy medytacja jest bezpieczna?

Medytacja jest bezpieczna i często polecana przez lekarzy, psychologów i fizjoterapeutów szczególnie dla osób, które cierpią na bezsenność, przewlekły stres czy choroby kręgosłupa. Zachowanie prostej postawy ciała przy ćwiczeniach, sprawia że kręgosłup mniej boli, a cały organizm wycisza się i reguluje.