Jak podkręcić metabolizm organizmu?

Reklama

Być może odziedziczyłeś powolny metabolizm po rodzicach, ale to nie znaczy, że jesteś na niego skazany przez resztę życia. Jest kilka sposobów na podkręcenie poziomu metabolizmu i szybsze spalanie kalorii:

Znalezione obrazy dla zapytania protein

Rivertea.com

1. W każdym posiłku jedz białko – jedzenie generalnie zwiększa nasz metabolizm na kilka godzin, dzięki dodatkowym kaloriom, które organizm musi przetrawić i przyswoić. Białko podnosi poziom metabolizmu o 15-30%, w porównaniu do 5-10% u węglowodanów, czy maksymalnie 3% dla tłuszczy.

Znalezione obrazy dla zapytania ice water

Today.com

2. Pij zimną wodę – twoje ciało zużyje energię na ogrzanie jej do temperatury ciała, ponadto woda nie zawiera kalorii, w przeciwieństwie do wielu napojów czy soków, i wypełnia żołądek.

Znalezione obrazy dla zapytania HIIT

Shape.com

3. Wykonuj intensywne interwałowe treningi – przyspieszają one metabolizm i zapewniają spalanie kalorii nawet po skończonych ćwiczeniach.

Znalezione obrazy dla zapytania lift weight

Newleaneryou.com

4. Podnoś ciężary – to buduje masę mięśniową, a mięśnie są bardziej aktywne metabolicznie niż tłuszcz, dzięki czemu będziesz spalał więcej kalorii, nawet w spoczynku.

Znalezione obrazy dla zapytania green tea

Lifehack.org

5. Pij zieloną herbatę – ma niewiele kalorii, a pomaga spalać tłuszcz i zwiększa metabolizm o 3-5%.

Znalezione obrazy dla zapytania spicy food

Newhealthadvisor.com

6. Jedz pikantne potrawy – papryczka chilli zawierają kapsaicynę, która również przyspiesza tempo metabolizmu.

Znalezione obrazy dla zapytania sleeping

Yourbodychanging.com

7. Wysypiaj się – brak snu to jedna z przyczyn otyłości, zwiększa też poziom cukru we krwi. Tak więc dobrze przespana noc wpłynie pozytywnie na twój metabolizm.

Źródło: authoritynutrition.com/10-ways-to-boost-metabolism