Jak ćwiczyć w domu?

Reklama


Regularne ćwiczenia są ważne dla zachowania dobrego zdrowia. Trenują również ci, którzy chcą uzyskać idealną sylwetkę, zrzucić zbędne kilogramy lub po prostu lubią aktywność fizyczną. Regularne ćwiczenia mają bardzo wiele zalet – przyspieszają metabolizm, pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, zapobiegają wielu chorobom i wpływają na poprawienie samopoczucia. Doskonałym miejscem do ćwiczeń jest siłownia – nie każdy ma jednak możliwość regularnego uczęszczania na nią. Dobrym rozwiązaniem są w takiej sytuacji treningi w domu – mogą one być równie efektywne, co treningi na siłowni.

Ćwiczenia bez sprzętu

Dla chcącego nic trudnego – do ćwiczeń wystarczą tak na prawdę 2 metry kwadratowe podłogi. Pompki w najróżniejszych wariantach, brzuszki, plank (czyli tzw. deska) czy przysiady, to ćwiczenia dzięki którym można wykonać pełnowartościowy trening wszystkich grup mięśniowych. Żeby podnieść intensywność treningu można ćwiczyć wykorzystując piłkę gimnastyczną lub taśmy i gumy do ćwiczeń. Koszt zakupu jest niewielki, a intensywność i różnorodność treningu może zostać podniesiona dzięki nim o kilka poziomów.

Filmy z ćwiczeniami

W internecie można znaleźć wiele gotowych zestawów ćwiczeń w formie filmu. Wystarczy włączyć odpowiedni film i ćwiczyć wraz z osobami na ekranie. Wiele osób ćwiczy właśnie w taki sposób – nie są do tego potrzebne żadne akcesoria. Jeśli chcemy jednak, aby ćwiczenia były bardziej różnorodne i bardziej efektywne, można zdecydować się na zakup hantli lub ciężarków.

Sprzęt do ćwiczeń w domu

Nie każdemu odpowiada opisany wyżej sposób ćwiczeń. Takie osoby często decydują się na zakup sprzętu do ćwiczeń, który może być użytkowany w domowym zaciszu. Często wybieranymi sprzętami jest orbitrek lub stepper – nie zajmują dużo miejsca, ich cena nie jest szczególnie wysoka, a efekty ćwiczeń można zauważyć bardzo szybko. Wybór metody ćwiczeń zależy od predyspozycji i upodobań ćwiczącego – każdy powinien znaleźć coś dla siebie.