Jedzenie na uspokojenie

Reklama

W dzisiejszych czasach żyjemy w ciągłym biegu, pędzie, ciężko jest nam uspokoić umysł i dać mu odpocząć. Może nam w tym pomóc…jedzenie. Ale nie jedzenie, którym zajadamy stres i nerwy i które działa tylko na chwilę. Mowa o produktach, które potrafią wpłynąć na stan emocjonalny człowieka dzięki zawartości specyficznych związków odżywczych. Należą do nich między innymi:

1. Szparagi – bogate są w kwas foliowy, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia lub nawrotu depresji.

Znalezione obrazy dla zapytania asparagus

Allrecipies.com

2. Awokado – one również zawierają duże ilości kwasu foliowego, ale także zdrowe tłuszcze i antyoksydanty, które pomagają w walce z wolnymi rodnikami.

Znalezione obrazy dla zapytania avokado

Girenn.com

3. Owoce jagodowe – są doskonałym źródłem witaminy C, która ma właściwości redukujące stres i lęki.

Znalezione obrazy dla zapytania berries

Pixabay.com

4. Rumianek – obszerne badania wykazały, że napar z rumianku skutecznie redukuje napięcie i stany lękowe u osób z obniżeniem nastroju i depresją.

Znalezione obrazy dla zapytania chamomile

Newsread.in

5. Gorzka czekolada – być może właśnie odczułeś ulgę, że czekolada jednak znalazła się w tym zestawieniu. Tak, gorzka czekolada podwyższa poziom serotoniny we krwi, obniża ciśnienie krwi i dostarcza antyoksydantów (należy ją jednak rozważnie dawkować!)

Znalezione obrazy dla zapytania darkchocolate

Experiencelife.com

6. Kiszonki – sfermentowane w procesie kiszenia produkty poprawiają funkcjonowanie jelit i dostarczają ogromnej ilości witaminy C tym samym przyczyniając się do poprawy funkcjonowania naszego mózgu.

Znalezione obrazy dla zapytania sauerkraut

Youngandraw.com

7. Warzywa liściaste – szpinak, jarmuż, kapusta liściasta są doskonałym źródłem kwasu foliowego i magnezu, które uspokajają nasz organizm wpływając na pracę mózgu.

Znalezione obrazy dla zapytania kale collard chard mustard greens

Jennifercooks.com

8. Owsianka – potrafi nas uspokoić dwojako – jako tanie i szybkie źródło zdrowego posiłku oszczędza nasz czas i nerwy. Dodatkowo dostarcza serotoniny, która jest uspokajającym neutrotransmiterem.

Znalezione obrazy dla zapytania oatmeal

Hesca.org

9. Nasiona – słonecznika, Chia, sezamu, lnu, wszystkie dostarczają naszemu organizmowi magnez, który jest prekursorem serotoniny. Niedobór magnezu powiązany jest m.in. z napadami paniki, stanami lękowymi, czy depresją.

Znalezione obrazy dla zapytania chia sunflower flex

Fitnessmc.com

Źródło: www.care2.com/greenliving/9-foods-that-calm-your-nerves-and-mind