Kilka sposobów na szybsze zasypianie

Reklama

Słaby sen jest zmorą naszych czasów, odbija się negatywnie na wszystkim – począwszy od wydajności w pracy, przez aktywność seksualną, po ogólne samopoczucie i zdrowie. Problemy z zaśnięciem często są powiązane z gniewem, stresem, depresją, a mogą nieść ze sobą bardzo poważne konsekwencje, z zawałem serca i cukrzycą włącznie. Oto wskazówki, które pomogą ci szybciej i głębiej zasnąć:

Image result for sleeping

menaenterpreneur.org

1. Wycisz irytujące dźwięki

Chrapiący mąż, trąbiące za oknem ciężarówki – cokolwiek utrudnia ci zasypianie – zagłusz to wyciszającymi dźwiękami relaksującej muzyki. Dla większego komfortu możesz spróbować specjalnych słuchawek, pokrytych miękkim polarem, specjalnie dla osób śpiących na boku.

Image result for sleeping

rd.com

2. Przygotuj swoje ciało

Kiedy przykładasz głowę do poduszki i nie możesz zasnąć spróbuj technik relaksacyjnych. Podwiń mocno palce u stóp, policz do 7 i rozluźnij. Powtarzaj to z każdą grupą mięśni, kierując się od stóp w górę ciała.

Image result for relax bed

roodepoort.record.co.za

3. Rób notatki

Twoje codzienne nawyki wpływają na to, jak dobrze śpisz. Dziennik snu pomoże ci zaobserwować związek między wydarzeniami i czynnościami w ciągu dnia a utrudnionym zasypianiem. Notuj, ile kawy wypijasz, kiedy i jak długo uprawiasz sport, co jesz, kiedy kładziesz się do łóżka, kiedy wstajesz i ile w sumie czasu przesypiasz. W razie potrzeby pokaż swój dziennik specjaliście.

Image result for diary

themorgan.org

4. Przewietrz sypialnię

Ludzie łatwiej zasypiają i śpią lepiej, gdy temperatura w sypialni wynosi 17-18°C. Jeśli w nocy masz uderzenia gorąca, które sprawiają, ze się odkrywasz wypróbuj chłodzący materac lub piżamę z oddychającej, grubej bawełny.

Image result for room thermometer

healthandcare.co.uk

Źródło: www.health.com/health/gallery/0,,20307249,00