Planowanie posiłków

Reklama

Ta jedna prosta czynność, planowanie posiłków, pomoże ci zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze, zaoszczędzi czas i pieniądze. Zamiast kupować zupki chińskie lub jedzenie na wynos, bo zapomniałeś coś odmrozić wystarczy kilka minut planowania raz w tygodniu. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci zabrać się za to z odpowiednią podstawą:

Znalezione obrazy dla zapytania meal planning

Actozen.com

1. Przygotuj szablon posiłków – określ ile razy w tygodniu będziesz przyrządzać zupę, mięso (i jakiego rodzaju), sałatkę itd.

Znalezione obrazy dla zapytania meal

Mystateoffitness.com

2. Skup się na podstawowych przepisach – wybierz 20 posiłków, które sprawdzą się w twoim domu, a nigdy się nie znudzisz. Możesz też każdego tygodnia przygotowywać pięć posiłków z listy, a dwa nowe. Zmieniaj posiłki w zależności od pory roku i dostępności sezonowych warzyw.

Znalezione obrazy dla zapytania meat

Theventurameatcompany.com

3. Maksymalnie wykorzystuj źródła białka – to zazwyczaj najdroższa część posiłku, dlatego dobrze zaplanuj jak je wykorzystać.

Znalezione obrazy dla zapytania spices

Northcoastfoodweb.org

4. Urozmaicaj posiłki przyprawami – zastosowanie dwóch różnych przypraw do tych samych składników może całkowicie zmienić smak potrawy i urozmaicić twój tygodniowy plan.

Znalezione obrazy dla zapytania world cuisine

shrutisdilectabledilites.com

5. Próbuj kuchni z całego świata – dzięki odrobinie poszukiwań w Internecie lub książkach kucharskich z łatwością wprowadzisz do swojego menu potrawy z całego świata. Urozmaici to codzienne posiłki i zapobiegnie nudzie w kuchni.

Znalezione obrazy dla zapytania leftovers

Foodnetwork.com

6. Zjadaj resztki na śniadanie lub lunch – pozostałości z obiadu dnia poprzedniego zapakuj do pojemnika i weź ze sobą na drugie śniadanie lub lunch do pracy.

Źródło: wellnessmama.com/5345/meal-planning-basics