Prozdrowotne zalety biegania

Reklama

Zapewne już kiedyś słyszałeś, że ruch to zdrowie. To nie tylko takie powiedzenie, to rzeczywiście prawda. Wiele badań naukowych dowiodło, że regularne ćwiczenia, bieganie w szczególności, są najlepszym lekarstwem na wiele schorzeń. Oto jak konkretnie bieganie może przyczynić się do poprawy twojego zdrowia:

woman in blue top running

1. Bieganie czyni cię szczęśliwszym – po jakimś czasie regularnego biegania, niezależnie od tego czy jesteś w dobrym czy złym humorze, czy miałeś fatalny czy świetny dzień, trening poprawi twoje samopoczucie. Nawet w dni, kiedy musisz prawie siłą zmusić się, żeby wyjść z domu i pobiegać ćwiczenie zapobiega pogorszeniu nastroju i depresji.

smiling runner

2. Bieganie pomaga zrzucić zbędne kilogramy – większość ludzi wie, że podczas ćwiczeń spalamy kalorie. Plus jest jednak taki, że spalamy je również po treningu, a ponadto regularne bieganie zwiększa ilość kalorii spalanych po nim.

man stands on scale

3. Bieganie wzmacnia twoje kolana – ale nie tylko, także inne stawy i kości. Najnowsze badania nie wykazują żadnego związku pomiędzy bieganiem a schorzeniami kolan, wręcz przeciwnie – u osób regularnie biegających zwiększa się masa kości i wytrzymałość stawów i ścięgien.

runner's legs

4. Bieganie pozwoli ci pozostać w formie nawet w podeszłym wieku – regularne treningi pomagają zapobiegać osłabieniu ostrości umysłu w zaawansowanym wieku. Starsze osoby, które uprawiają sport okazują się mieć lepszą pamięć, zachowują zdolność oceny sytuacji i podział uwagi.

man stretches leg

5. Bieganie zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory – bieganie może nie leczy samego raka, ale pomaga mu zapobiegać. Ponadto, w przypadku osób już chorujących bieganie poprawia komfort życia podczas przechodzenia np. chemioterapii.

Survivor socks on a runner

6. Bieganie pozwala żyć dłużej – nawet minimalna zalecana ilość ćwiczeń fizycznych w ciągu dnia (30 minut) pozwoli ci na dłuższe życie. W zależności od twojego stylu życia (palenie, choroby serca) regularne bieganie może wydłużyć twoje życie od ponad 2 do ponad 5 lat.

an older man running

Źródło i zdjęcia: www.runnersworld.com/start-running/6-ways-running-improves-your-health/slide/6