Smaczne i proste gotowanie na parze

Reklama


broccoli

 

Od lat znany jest nam sposób przyrządzania jedzenia na parze. Jednak większość z nas nadal wybiera tradycyjne metody przygotowywania posiłków. Czy jednak zdajemy sobie sprawę z tego ile cennych składników odżywczych zostaje „wylanych” z wodą w czasie gotowania warzyw? Czy mamy pojęcie, jakie szkody dla naszego organizmu może wyrządzić smażenie mięsa na głębokim tłuszczu?
Dzisiaj wskażemy wam kilka prostych sposobów na przygotowanie smacznych i zdrowych posiłków na parze.

Propozycja 1 – Kurczak z sosem jogurtowym

Kawałek piersi z kurczaka przypraw swoimi ulubionymi ziołami. Połóż kawałem mięsa na specjalnym garnku przeznaczonym do gotowania na parze. Gotuj kurczaka przez około 10-12 minut. W tym czasie przygotuj sos jogurtowy z koperkiem, łyżką majonezu odrobiną soku z cytryny i pieprzem. Dodaj ulubione świeże warzywa i ciesz się smakiem witamin.

Propozycja 2 – Warzywa na parze z ryżem

To świetna alternatywa dla przyrządzania warzyw na patelni. Zimą możesz użyć mrożonych mieszanek. W sezonie letnim skorzystaj z dostępnych jarzyn, takich jak brokuły czy kalafior. Dzięki gotowaniu na parze w końcu będziesz mógł poczuć ich prawdziwy smak.

Propozycja 3 – Łosoś ze szpinakiem

Kawałek łososia ugotuj na parze i połóż go na liściach świeżego szpinaku. Dodaj do tego pomidorki koktajlowe, prażone migdały i ulubiony sos. Taki zestaw z pewnością doda Ci sił i dostarczy odpowiedni zestaw witamin.