Technologiczny detoks

Reklama

Czy zauważyłeś u siebie objawy uzależnienia od telefonu, Internetu? Nie potrafisz wyjść z domu bez Smartphona, a brak dostępu do sieci sprawia, że denerwujesz się ponad miarę? W dzisiejszych czasach to wcale nie takie rzadkie i nawet jeśli nie jesteś uzależniony, dobrze jest zrobić sobie dzień przerwy i odciąć się zupełnie od technologii. Oto kilka wskazówek:

1. Zacznij swój odwyk od wyłączenia telefonu i komputera codziennie o godzinie 20. Jeśli nie sprawia ci to kłopotu pójdź dalej i wydłużaj czas bez dostępu do sieci.

Znalezione obrazy dla zapytania no technology

Simplyeducation.co.uk

2. Zawsze miej przy sobie dobrą książkę lub gazetę. Będziesz miał czym zająć umysł i powstrzyma cię to od ciągłego zerkania na ekran telefonu.

Podobny obraz

Likesuccess.com

3. Jeśli nocny detoks działa, spróbuj odcinać się od technologii w piątki po południu na 24 godziny. Wyłącz telefon, nie włączaj komputera ani telewizora, i zaplanuj przyjemny czas z rodziną przy grach planszowych, wspólnym gotowaniu albo wycieczce za miasto.

Znalezione obrazy dla zapytania hiking family

Rockyourfamily.org

4. Jeśli te 24 godziny bez dostępu do świata wirtualnego sprawiają ci przyjemność wydłuż je do 36 lub 48 godzin. Zobaczysz jak wiele radości i doświadczeń to za sobą niesie.

Znalezione obrazy dla zapytania relax

Freelancefolder.com

5. Zacznij żyć chwilą, zostawiaj telefon za każdym razem, gdy wychodzisz na kolację na miasto lub do knajpy z przyjaciółmi. Wkrótce zobaczysz, że zaczyna ci to sprawiać o wiele większą przyjemność.

Znalezione obrazy dla zapytania dinner with friends

Simplyme.sg

6. Dla jeszcze większego wyzwania przy okazji następnego wyjazdu na wakacje w ogóle nie zabieraj ze sobą telefonu!

Znalezione obrazy dla zapytania holidays

Eccireland.ie

Źródło: www.mindbodygreen.com/0-4546/6-Tips-for-a-Technology-Detox