Zasady przygotowywania smacznych i zdrowych potraw

Reklama


kitchen

Osobom, które chcą drastycznie zmienić swoją dietę, zadanie to nierzadko wydaje się karkołomne. Oczami wyobraźni widzą wymyślne urządzenia do gotowania, drogie produkty dostępne jedynie w wyspecjalizowanych sklepach i wegetariańskie dania. Zdrowe odżywianie nie musi jednak wiązać się z podobnymi komplikacjami, a dobry przepis na zdrową potrawę jest w rzeczywistości bardzo prosty.

1. Gotowanie na parze i duszenie

O ile w przypadku zdecydowanej większości warzyw doskonałą metodą przygotowywania ich do podania będzie gotowanie na parze, o tyle nie sprawdzi się to w przypadku mięs. Te drugie zyskają lepszy smak dzięki duszeniu, które sprawia, że każde mięso jest miękkie i nie wysusza się, a dodatkowo tworzy sos, mogący z powodzeniem być wykorzystany w potrawie.

2. Kiełki jako dodatek do wszystkiego

Kiełki, dostępne aktualnie w każdym większym sklepie, nie wymagają żadnej obróbki termicznej, dzięki czemu nie tracą nic ze swoich dobroczynnych właściwości. Pasują do wszystkiego (jako składnik potrawy lub jako dodatek do niej. Ich niewątpliwą zaletą jest dostępność – wystarczy słoik, kawałek gazy i kilka cierpliwości, by w każdym domu mieć ten przepyszny produkt.

3. Zastępowanie szkodliwych przypraw

Z cukru i soli większości niełatwo zrezygnować, o ograniczaniu ich nie wspominając, dlatego najlepiej zastąpić je zdrowszymi odpowiednikami. Sos sojowy zawiera mniej sodu, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzi się jako przyprawa dosalająca (jasny sos nie zmieni koloru potrawy), podczas gdy melasa zastąpi cukier bez różnicy w smaku, natomiast znacznej różnicy w minerałach dostarczonych organizmowi.