Zdrowe potrawy z grilla – jak zamienić ciężkostrawne dania na grillowaną ulgę dla żołądka?

Reklama


grill

Grillowanie można określić mianem narodowego sportu Polaków. Nie da się ukryć, że uwielbiamy spędzać czas ze znajomymi czy z rodziną właśnie w ten sposób. Szczególnie w wakacje grill jest jednym z najpopularniejszych sposobów przygotowywania potraw. Jak sprawić, aby przyrządzane przez nas potrawy nie były tak ciężkostrawne? Czy grill może być zdrowy?

Rada nr 1. Pamiętaj, aby zamiast ciężkostrawnych mięs czy najpopularniejszej kiełbaski grillowej wybierać owoce morza czy owoce. Grillowane warzywa to także sposób na zmniejszenie kaloryczności posiłku. Nie oznacza to jednak, że grill bez mięsa jest mało smaczny – w ten sposób możesz zaskoczyć swoich gości!

Rada nr 2. Zawsze stosuj specjalne tacki i folie aluminiowe – dzięki temu zmniejszysz ryzyko pieczenia potraw bezpośrednio nad ogniem. To właśnie wtedy najczęściej wytwarzają się szkodliwe substancje.

Rada nr 3. Zamiast najpopularniejszych sosów (czosnkowy, ketchup, musztarda) zawsze podawaj sałatki warzywne. Warto wzbogacić je np. w pestki winogron czy olej lniany.
Rada nr 4. Używaj świeżych przypraw zamiast gotowych mieszanek ziołowych – dzięki temu unikniesz w przygotowywanych potrawach wielu niezdrowych konserwantów. Świeże zioła takie, jak np. bazylia, majeranek czy zioła prowansalskie doskonale poprawiają funkcjonowanie układu trawiennego.