Zdrowie ukryte w kiełkach

Reklama

Kiełki to wspaniałe źródło witamin i składników mineralnych, a dodatkowo bardzo łatwo jest wyhodować je na własnym parapecie – wystarczy pojemnik, gaza, kiełki i codzienne podlewanie. Oto kilka zalet, które przekonają cię do ich spróbowania:

– Mają właściwości zasadotwórcze – pomagają więc odkwasić organizm

– Kiełkowanie znacząco zwiększa zawartość białka, błonnika i witamin w nasionach

Znalezione obrazy dla zapytania sprouted buckwheat

Bloomnutritionist.com

– Składniki mineralne stają się lepiej przyswajalne w postaci kiełków

– Ekstrakt z kiełków gryki pomaga obniżyć ciśnienie krwi i zapobiega otłuszczeniu wątroby

Znalezione obrazy dla zapytania sprouts

Thefitindian.com

– Kiełki brązowego ryżu wspomagają walkę z cukrzycą oraz zwiększają poziom immunoglobulin w mleku karmiących matek

– Kiełki ryżu zmniejszają także ryzyko chorób naczyniowych oraz dostarczają dużych ilości kwasu foliowego

Znalezione obrazy dla zapytania sprouts

Pattyjames.com

– Wyhodowanie kiełków jest proste i niedrogie, a niesie ze sobą same korzyści!

Źródła: www.care2.com/greenliving/10-reasons-to-eat-sprouts, wholegrainscouncil.org/whole-grains-101/whole-grains-101-orphan-pages-found/health-benefits-sprouted-grains