Źródła zdrowych tłuszczy

Reklama

Tłuszcze, wbrew obiegowej opinii, są bardzo potrzebne w naszej diecie. Należy jednak dbać o dostarczanie organizmowi odpowiednich tłuszczy ze zdrowych źródeł. Oto kilka z nich:

1. Orzechy włoskie

Dostarczają dużej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, zwłaszcza kwasu alfolinolenowego, który pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca.

HE_Walnuts_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

2. Oliwki

Oliwa z oliwek oraz same oliwki są doskonałym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dostarczają także steroli roślinnych, które obniżają poziom „złego” cholesterolu LDL.

HEW_black-olives_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

3. Awokado

Awokado zawdzięcza swoją konsystencję wysokiej ilości zdrowych dla serca nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dostarcza także błonnika, potasu oraz witaminy C.

SP_FN-healthy-avocado-2_s3x4.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

4. Olej rzepakowy

Tłoczony na zimno, sprzedawany w szklanej butelce olej rzepakowy pełen jest zdrowych kwasów tłuszczowych i świetnie sprawdza się w kuchni, do gotowania i smażenia, ze względu na wysoką temperaturę dymienia.

HEW_canola-oil_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

5. Masło orzechowe

Pełne białka i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych doskonale sprawdzi się jako uzupełnienie posiłku, dzięki czemu dłużej pozostaniesz syty i pełen energii. Wybieraj naturalne masło orzechowe, bez dodatku cukru i innych ulepszaczy.

HEW_Peanut-Butter_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

6. Łosoś

Jako tłusta ryba dostarcza kwasów omega 3, które obniżają ryzyko zachorowania na nowotwory i choroby serca. Dobrze sprawdzą się także inne ryby, takie jak pstrąg, makrela, śledzie czy sardynki.

Salmon.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

7. Siemię lniane

Nasiona lnu również bogate są w kwasy omega 3, które pomagają obniżyć ciśnienie krwi i zapobiegać chorobom serca. Możesz je zmielić i stosować jako dodatek do kawy czy jogurtu, lub zalać wrzątkiem i pić napar.

HEW_Flax-Seed_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

8. Migdały

Są doskonałym źródłem tłuszczy, które pomagają kontrolować poziom cholesterolu. Świetnie sprawdzą się jako samodzielna przekąska dostarczając jednocześnie białka oraz błonnika.

HEW_almonds_s4x3.jpg.rend.snigalleryslide.jpeg

Źródło i zdjęcia: www.foodnetwork.com/healthy/articles/importance-of-healthy-fats/8-healthy-fats-you-should-be-eating